Indsigelse mod flytteafregning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Indsigelse mod flytteafregning

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18717
      JensD
      Deltager

      Kære Lejerforening,

      Jeg har et hurtigt spørgsmål omkring indsigelse mod en flytteopgørelse. Jeg flyttede her i sommers, og modtog flytteopgørelsen for 12 dage siden. Selvom lejligheden ifølge kontrakten skal istandsættes, synes jeg at udgifterne til især malerarbejdet var uforholdsvis stor. Derfor gjorde jeg indsigelse på email til administrator, samme mail jeg modtog flytteopgørelsen på.

      Min spørgsmål er, om det er deres ansvar at indbringe sagen for huslejenævnet, for at kræve betaling ud over mit depositum. Eller er det mig der skal indbringe sagen? Jeg har ikke kunne finde og hitte rede i hvordan det fungerer.

      Mvh
      Jens

    • #18719
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis udlejer kræver penge ud over depositum er det udlejer, der skal indbringe sagen for huslejenævnet. Han kan ikke gå direkte til fogedretten for at inddrive beløbet. Han kan heller ikke gå direkte til boligretten. Huslejenævnet er første instans i den slags sager.
      Jeg vil anbefale dig, at melde dig ind i Amager Lejerforening for at få rådgivning. Mange fraflyttede lejere har betalt for meget i leje eller acontovand, og i visse tilfælde er det muligt at kræve beløbet tilbagebetalt.

      http://dklf.dk/lejerforeninger/

    • #18726
      JensD
      Deltager

      Mange tak for det hurtige svar! Jeg vil kontakte lejerforeningen.

      Mvh
      Jens

    • #18728
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Selv tak

Viser 3 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.