Ikke godkendt boligareal

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9234
      Anonym
      Gæst

      HJÆLP SØGES
      Jeg har netop erfaret, at første salen i min lejlighed ikke er godkendt til beboelse af kommunen. Jeg har boet her i 9 måneder. Hvad kan det betyde? Mister ejg retten til at bruge min 1. sal? Boligarealet i lejekontrakten er opgivet til 96 m2. Heraf er de 40 m2 den ikke godkendte første sal. Betyder den manglende godkendelse, at lejekontrakten skal rettes til 56 m2, og er jeg i så fald berettiget til at få penge tilbage?
      Håber der er nogle der ude der kan hjælpe…

    • #9235
      Anonym
      Gæst

      Udgangspunktet er nok, at du skal betale en langt lavere m2-pris for de 40 m2 som ikke er godkendt til beboelse. Ud fra dine oplysninger kan det på den anden side ikke på forhånd udelukkes, at udlejer muligvisw efterfølgende kan opnå en godkendelse til boligformål, hvis han lader visse arbejder udføre.
      Om begge muligheder er tilstede, og om det er det ene eller det andet der skal sigtes mod kan ikke vurderes på brevkassevilkår.
      Det er imidlertid en klart urimelig situation du beskriver, og du kan med stor sandsynligvis hjælpes gennem huslejenævnssag.

      Umiddelbart kan det altså godt se ud til at du har en sag der giver jer pæne chancer for et godt udfald, men på brevkassevilkår er det ikke til at svare mere konkret på denne type spørgsmål. Man må have en række specifikke oplysninger, som ikke fremgår af jeres mail. Reelt er man nødt til at kunne spørge ind til en lang række detaljer, og dermed er vi ovre i sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne hjælper med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.

      Derfor vil vi kraftigt anbefale jer til at søge videre assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm.

      Med venlig hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.