Hvor langt rækker mit depositu

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hvor langt rækker mit depositu

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9110
      Anonym
      Gæst

      Hej
      Jeg har i snart 2 år delt en lejlighed med en ven, som nu flytter ud til sommer, hvorefter en anden kammerat flytter ind. Vi har en aftale med udlejer om, at vi ikke behøver flytte ud ved skiftet (hvorfor lejemålet ikke skal istandsættes og synes), men da vi skal finde ud af, hvordan vi deler depositumet, har jeg lige følgende spørgsmål:

      Kan udlejer kræve mere af os i forbindelse med en udflytning, end det vi har indbetalt i depositum? – altså hvis jeg og den nye lejer eksempelvis flytter ud om et år eller mere. Det er selvfølgelig forudsat, at vi helt fra lejemålets begyndelse ikke har forbrudt os mod lejekontrakten, men at lejligheden blot er blevet almindeligt slidt som følge af beboelse.

    • #9111
      Anonym
      Gæst

      Ja, det kan han godt.
      Depositum udgør ikke nogen overgrænse for, hvad en udlejer kan kræve til istandsættelse. Det afhænger af lejekontrakten. Hvis der står, at lejemålet skal afleveres nyístandsat, kan istandsættelsen meget vel blive dyrere end depositum.

      Meld jer ind i en lejerforening og få dem til at tjekke jeres lejekontrakt. Lejekontrakten kan være ugyldig.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.