Hvem betaler for støjmåling

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hvem betaler for støjmåling

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8593
      Anonym
      Gæst

      Jeg er endt i tvist med inspektøren i den boligforening jeg bor til leje i. Vi har boet her i et år og for nylig fik vi skifet en motor da ventilationsanlæget i vores lejlighed var i stykker. Det betød støj gener specielt om aftenen når alle dagslyde var væk. Nu efter rep. af anlæget er støj generne blevet værre end før (dog anderledes) da vi nu skal ligge og falde i søvn til en lyd som af en kørende emhætte samt en strøm af luft fra anlægget. Igen har jeg haft besøg af inspektøren og han påstår at det skal være sådan. Jeg har sagt at jeg ikke tror på det og at det for os handler om livskvalitet, at få lov til at bo støj frit på trods af deres fine ventilationsanlæg.
      Mit spørgsmål lyder: skal vi betale for den måling hvis boligforeningen har ret i at lyden er acceptabel? Det mener inspektøren! Målingen skal foretages af en uvildig- kan vi kræve at vi bestiller denne og hvor finder vi sådan en fagmand?
      Venlig hilsen Laila Mikkelsen

    • #8594
      Anonym
      Gæst

      Jeg har ikke nogen konkrete tips til, hvor I kan få lavet støjmålinger. Kontakt evt. Teknologisk Institut eller et lignende sted. Du bør aftale med boligforeningen, hvem der skal betale.
      Du kan også prøve at involvere kommunens tekniske forvaltning for at få prøvet lejemålets lovlighed i henhold til Byggeloven og lignende.

      Søg råd i en lejerforening.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.