Husleje stigning samt betaling

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Husleje stigning samt betaling

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8628
      Anonym
      Gæst

      Hej
      Jeg flyttede ind i en lejlighed på frederiksberg d. 1/9 08 od da var det et firma der stod for udlejningen af 3 værelser i lejligheden. Jeg skulle for mit ene værelse på 25 kvm betale 3500 kr. pr måned og fik oplyst et konto nr som pengene skulle overføres til. I slutningen af oktober lukker firmaet og den nye udlejer (som er i familie med ejeren af det nu lukkede firma) overtager udlejningen som privatperson og ligger ca. 7 dage før d. 1/10 et nyt konto nr. ind under min dør og igen 2 dage før endnu et nyt konto nr. og selvfølgelig sker der det at pengene havner på en forkert konto. Hun truer med at smide mig ud fordi at pengene er kommet ind på en forkert konto.
      d. 3/11 møder jeg hende i vores køkken og hun fortæller mig at jeg fra 1/1 skal betale 4000 kr. pr måned da det er hvad en af de andre lejere betaler og det skal være ens for alle!
      Jeg fik en ny kontrakt d. 23/12 hvor hun står på som udlejer og endnu et nyt konto nr. pengene skal sættes ind på men jeg har været på juleferie hos familien og så ikke denne før d. 30/12 og da var det forsent at ændre på den overførsel. nu truer hun igen med at smide mig ud.. Er det hun gør med hele tiden at ændre konto hvor pengene skal sættes ind OK og kan hun bare mundtligt hæve min husleje så meget på dt grundlag??
      På forhånd tak
      Line

    • #8629
      Anonym
      Gæst

      Der står ikke nogen frist i Lejeloven for ændring af kontonummeret til betaling af husleje. Men din udlejers roderi med kontonumrene er i hvertfald helt urimeligt.
      Derimod er der fast regler for varsling af huslejeforhøjelse. Det skal ske med 3 måneders varsel. Dine huslejeforhøjelser kan derfor være ugyldige og du skal så have pengene retur. Det kan også være, at lejen i det hele taget er for høj

      Med dig ind i Københavns Lejerforening og få rådgivning

      Københavns Lejerforening:

      Amager Fælledvej 4, butikken

      2300 København S

      E-mail: kbh@kbhlejer.dk

      Tlf: 32 84 72 79; FAX: 32 95 54 98

      Åbningstid (personligt fremmøde): Onsdage 17:30 til 19:00

      Telefontid: Hverdage 17:00 – 18:00

      Websted: http://dklf.dk/lf/koebenhavn/

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.