Husleje stigning

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #20017
      DHansens
      Deltager

      Hej..:-)

      Har et spørgsmål til en husleje stigning..:-)

      Jeg bor til leje i et lille rækkehus i en almennyttig boligforening
      Og da jeg flytte ind for ca. 4 år siden fik jeg som den eneste ud af 5 boliger i afdelingen skiftet vinduer og døre med den meddelelse at det var ekstra penge fra en byggefond og de skulle bruges eller sendes tilbage..:-)

      Jeg tog imod det selvom det var helt uden varsel en morgen kl. 6 30 håndværkerne bare stod her…:-)

      Og med lovning fra boligforeningen at huslejen ikke ville stige..:-)

      Og det gjorde den heller ikke indtil nu..:-/

      For Så sidste sommer efter ca. 3 besluttede boligforeningen at alle boligerne i afdelingen skulle have skiftet vinduer og døre på lejernes regning via husleje stigninger..

      Men jeg skulle jo ikke have nye vinduer osv. igen det ville jo være fjollet..

      Men kan det passe jeg også skal stige i leje fordi de andre lejere i afdelingen skal..?:-)

      Fik jo at vide pengene dertil kom fra en EU byggefond og at vinduerne var til overs fra en anden afdeling..:-)

      Men nu mener boligforeningen at det var dem selv som betalte dengang..

      Så kan jeg dog ikke forstå min husleje ikke steg dengang de blev skiftet og ikke først nu..:-)

      På For Hånd Tak…

    • #20018
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej XX

      Som du beskriver sagen har boligforenigen mistet sit krav på at få dækket udgiften til vinduesudskiftningen.
      For det første fordi kravet er forældet. Efter dansk ret er der en forældelsesfrist på 3 år, og den har boligforeningen overskredet da det er 4 år siden vinduerne blev skiftet
      For det andet fordi boligforeningen sandsynligvis ikke har overholdt procedurerne for hvordan en beslutning om vinduesudskiftning skal foregå.
      Jeg ville afvise kravet om betaling.
      Jeg kan ikke udelukke, at du vil blive truet med ophævelse af dit lejemål, såfremt du ikke betaler. I værste fald kan du miste din bolig.
      I så fald skal du kontakte en advokat, som kan hjælpe dig med retssagen.

      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.