husleje og aconto vand

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14629

      Jeg har to spørgsmål.

      Det første er om husleje. vi er 6 lejemål i en bygning i Roskilde centrum. Bygningen er fra 1899. Der er inden for de seneste 10 år kommet nyt køkken og bad. Der er ikke termoruder. Der er en del fejl og mangler Huslejen for min lejlighed, der er på 94 m2 er på 8.659 kr. og det er uden forbrug. Er det en for høj husleje? Og er den for høj i sådan et omfang at man bør prøve at få den sat ned?

      Mit andet spørgsmål er vedr. aconto vand. I de knap 3 år jeg har boet her har jeg betalt 450 kr i aconto  vand ligesom de andre lejemål også har. Der har ikke været individuelle målere og jeg har forgæves forsægt at få et vandregnskab igennem lang tid. jeg har dog ikke modtaget noget andet end dårlige undskyldninger. Der står i vores lejekontrakt at vandforbrug opgøres efter individuelle målere. Vi har i september sidste år fået installeret målere til varmt og koldt vand. Selvom jeg har rykket for at de skulle aflæses er dette ikke sket endnu. Det er ikke trådløse målere.så selvom målerne sidder der bruges de ikke.

      Derfor hvad gør jeg nu? For som jeg forstår er det ikke lovligt det de gør med a conto vand. skal jeg tage kontakt til udlejer og sige at jeg dels vil have en dialog om huslejen og dels er blevet opmærksom på det med a conto vand?

      Jeg vil gerne i dialog med udlejer, og så er det bare hvordan jeg gør det mest hensigtsmæssigt.Jeg er da ærgerlig over dels at betale for meget i husleje og så betale til vandforbrug der ikke er gennemsigtighed i.som jeg kan læse tager huslejenævnet kun sager op hvor der er tvist.

      Mvh.

    • #17416
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Jeres husleje virker meget høj. Den svarer til 1105 kr/m2 årligt.
      2) I har krav på tilbagebetaling af aconto vand bidrag for den periode, hvor der ikke har været individuelle vandmålere.

      I begge tilfælde bør i have rådgivning af Roskilde Lejerforening. Henvend jer til:

      Lejerforeningen RLE
      Skt. Peders Stræde 2, 1.
      4000 Roskilde
      Tlf. 46361819

      Åben tirsdag og torsdag 19-21

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #17417
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Jeres husleje virker meget høj. Den svarer til 1105 kr/m2 årligt.
      2) I har krav på tilbagebetaling af aconto vand bidrag for den periode, hvor der ikke har været individuelle vandmålere.

      I begge tilfælde bør i have rådgivning af Roskilde Lejerforening. Henvend jer til:

      Lejerforeningen RLE
      Skt. Peders Stræde 2, 1.
      4000 Roskilde
      Tlf. 46361819

      Åben tirsdag og torsdag 19-21

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.