Husleje mens de renoverer?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Husleje mens de renoverer?

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18995
      MadsGodiksen
      Deltager

      Hej Alle!

      Er ny herinde, så håber jeg henvender mig korrekt.

      Jeg er lidt nysggerig på om jeg har nogle rettigheder til at kunne fortælle min udlejer jeg ikke ønsker at skulle betale husleje mens der skal laves noget renovering i lejligheden, de har været opmærksomme på, før min indflytning?

      Vi flyttede ind, kæresten og jeg, tilbage sidste år. Allerede her har de fået at vide der er fugtskade ovenpå. Vi opdager en udbuling i vores væg, og gør dem opmærksomme på det tilbage i november, hvor de starter fuldkommen renovering af lejligheden ovenpå.

      Nu er vi nået dertil, at de (efter lang tid) skal ind og se på vores, og de forventer væggen skal fjernes tapet, spartles, og ligges nyt op, som tager cirka en uge inkl. maling mm. Dette vil jo gøre, vi ikke kan bruge vores stue efter eget ønske.

      Hertil lyder mit spørgsmål.
      Kan jeg som lejer, stille krav til ikke at betale fuld husleje i denne uge, det drejer sig om? Også nu hvor de har haft så længe, og faktisk vist det før vi flyttede ind?

    • #18998
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej MadsGodiksen
      I princippet har du ret til forholdsmæssigt nedslag i lejen for den periode, hvor lejemålets brugsværdi har været forringet. Det gælder både den uge, hvor væggen skal rives ned, men også den forudgående tid, hvis du ikke har kunnet bruge værelset fuldt ud.
      Desværre er det kun boligretten, der har kompetence til at afgøre sådanne tvister. Måske er jeres krav på forholdsmæssigt nedslag så lille, at det ikke kan betale sig at gå i boligretten. Men det er gratis at forhandle med udlejeren om kravet.
      Meld dig ind i Haderslev Lejerforening og få yderligere bistand. I kan se kontaktoplysningerne under linket, Lejerforeninger.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.