Gulvlakering ved fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Gulvlakering ved fraflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9128
      Anonym
      Gæst

      Jeg er fraflyttet min lejelejlighed, og udlejer har ladet mig forstå, at jeg skal betale 4.000 kr. for lakering af gulvet. Det selv om gulv og lak er sundt og fint, og ikke er slidt ud over almindelig brug. Der står 24.727 kr. på indvendig vedligeholdelseskonto pr. 31/12 2007.
      I min lejekontrakt står:

      § 8:

      “Pligt: Den indvendige vedligeholdelse af lejemålet påhviler:(sæt kryds) xUdlejer Lejer

      Konto: Ved kontraktens oprettelse den 01/11 2005 står 19.681,40 kr på vedligeholdelseskontoen til maling, hvidtning, tapetsering og lakering af gulve i det lejede. Beløbet kan efter kontraktens oprettelse være ændret i forbindelse med udlejers istandsættelse af lejemålet.

      Låse og nøgler: Lejer skal i lejeperioden foretage vedligeholdelse og fornøden fornyelse af lejemålet.”

      § 11 står bla.a.:

      “Lejemålet overtages med moderniseret køkken og nye gulve og skal ved fraflytning afleveres med nyistandsatte gulve. Arbejdet skal udføres inden lejeforholdet ophører. Lejer skal derfor være fraflyttet senest den 15. i måneden før lejeaftalens ophør. Lejer hæfter for betaling af husleje indtil arbejdet er udført ved udlejers foranstaltning”

      Lejligheden er 63,2 m2

      Med begrundelse om at det står i lejekontrakten, vil udlejer trække mig for 4.000 kr. Hvad synes I jeg skal gøre?

    • #9129
      Anonym
      Gæst

      Normal kan en udlejer ikke kræve istandsættelse hvis han selv har påtaget sig vedligeholdelsesforpligtelsen.
      Indbring spørgsmålet for huslejenævnet og evt Boligretten. Kontakt først den lokale lejerforening.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.