Græsslåning i lejet hus

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8908
      Anonym
      Gæst

      Jeg skal flytte ind i et lejet hus, hvor aftalen kun gælder for 1,5 år, da udlejer har forsøgt at sælge huset, og stadig ønsker det solgt.
      Jeg har et par spørgsmål til lejekontrakten:
      1. Jeg skal slå græs, klippe hæk, rydde sne osv iflg. lejekontrakten. Skal jeg selv ud og købe græsslåmaskine osv., eller skal udlejer stille det til rådighed ?
      2. Der er fællesantenne i boligen, som koster 2500 kr. årligt. Udlejer har i lejekontrakten skrevet at jeg skal betale 295 kr. pr. måned. Er det lovligt ?
      3. Udlejer har skiftet nogle af ruderne, samt beklædning på den ene gavl. Resten af vinduerne og gavlbeklædningen, står ude i haven op mod huset. I lejekontrakten står, at jeg har ansvaret/erstatningsansvaret, hvis dette går i stykker eller bliver stjålet. Det kan vel ikke være rigtigt ?
      Venlig hilsen
      Kim Hansen

    • #8909
      Anonym
      Gæst

      Det skulle bestemt være muligt at besvare dine spørgsmål, men det er ikke så ligetil: For at svare på denne type spørgsmål, må man have en lang række yderligere specifikke oplysninger, som ikke fremgår af din mail.
      Reelt er vi ovre i sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne hjælper med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.
      Derfor vil vi anbefale dig at søge assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.