Gebyr ved ændring af kontrakt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Gebyr ved ændring af kontrakt

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9194
      Anonym
      Gæst

      Min datter og ex-svigersøn har for 6 måneder siden indgået et lejemål, hvor de begge står på lejekontrakten. Nu er deres forhold opløst og de er blevet enige om, at min datter skal fortsætte lejemålet alene. Udlejer har herefter sendt min datter en gebyropkrævning på kr. 1.000 for ændring af lejekontrakt og en regning for nyt dørskilt på kr. 435,-. Min datter har ikke bedt om nyt dørskilt og da hun er på elevløn er disse omkostninger for hende ikke uvæsentlige. Har udlejer ret til gebyr på kr. 1.000 og penge for et nyt dørskilt som hun ikke ønsker ?

    • #9195
      Anonym
      Gæst

      Det er ulovligt at opkræve gebyr for udstedelse af lejekontrakt.
      Hvis ikke udlejer frivilligt tilbagebetaler beløbet, så bør din datter gå til en lejerforening og få hjælp til at få pengene retur. Ved samme lejlighed kan lejerforeningen undersøge om hun betaler for meget i husleje, hvilket de fleste lejere desværre gør.
      (Klik på lejerforeninger i menubjælken ovenfor)

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

    • #18209
      Tobias
      Gæst

      Det er vel ikke ulovligt, hvis det er for en ændring? Men er dørskilt påkrævet (eller skjult indtægt for dem)? Og kan I henvise til paragraf?

    • #18222
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Dette fremgår ikke af lejeloven, men er bekræftet ved højesteretspraksis.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 3 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.