Fugtskade i køkken

Tagget: 

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19260
      smetch
      Deltager

      Hej.

      Vi er tre der bor til leje sammen hos privat udlejer (uopsigelig lejekontrakt).

      For 2 år siden havde vi vandskade i køkkenet, der skyldes en utæt tagryg, der forårsagede de dryppede fra køkkenloftet og ind over vasken i køkkenet.

      Vi tog kontakt til udlejer og tagryggen blev udskifter. Desværre havde de store mængder vand ligget inde under tapetet og dermed lavet et stort hul, hvor vandet dryppede ned fra.

      Vi har forgæves prøvet at få dem ud for at fikse problemet, uden held. Nu kan jeg så konstatere at der er kommet en form for svamp indenunder tapetet (på loftet over køkkenet).

      Mit spørgsmål er nu, kan jeg hæfte for skaden? Kan jeg kræve de kommer ud og ser på det indenfor to ugers tid? Jeg er ret nervøs for den er en skadelig svamp, der kan påvirke hos fysisk.

      Mvh. S

    • #19322
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Udlejeren har pligt til hurtigst muligt at udbedre manglen, dvs. tætne taget og reparere loftet.
      Hvis han ikke gør det, når i anmoder ham om det, kan I klage til huslejenævnet i kommunen.
      Måske betaler I også for meget i husleje.
      Meld jer ind i Amager Lejerforening og få bistand. Se kontaktoplysninger under menuen, Lejerforeninger

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.