fugt/varmeprobler i lejlighed

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen fugt/varmeprobler i lejlighed

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8822
      Anonym
      Gæst

      Jeg bor til leje sammen med min søn i en 3 vær. lejlighed.
      Vi flyttede ind i lejligheden i august. Lejligheden virkede fra start ret indelukket når jeg kom hjem fra arbejde hbilket jeg satte i forindelse med at den netop var blevet gennemgribende renoveret og rester fra malig og lakdunster blot med tiden ville forsvinde ved udluftning. Nu er det midlertid blevet efterår og jeg oplever hver morgen når jeg ikke har alle vinduer åbne at så er samtlige vinduer i hele lejligheden duggede og fyldt med vand. Dette er ligeledes tilfælde når jeg kommer hjem fra arbejde om efter middagen. Badeværelset er konstant vådt og mine håndklæder stinker af mug når de bare har hængt derude 1 dag.(gulvvarmen på badeværelset virker ikke. Tapetet på min søns værelse har løsnes sig grundet fugt.De fleste vægge er efterisoleret og der er sat gipsvægge udenpå. Kælderen i ejendommen står mere eller mindre under vand og alle ydervægge i kælderen er våde. Hvor kan jeg henvende mig for at få den rette hjælp i tide. Min søn er begyndt at få symptomer på mistrivsel (han lider i forvejen af astma).

    • #8823
      Anonym
      Gæst

      Det lyder slemt. For det første må der ikke stå vand i en kælder. For det andet skal badeværelset selvfølgelig være opvarmet. For det tredie kan der være lavet en dårlig efterisolering(gipsplader), som giver skimmelsvampproblemer.
      Søg straks rådgivning hos en lejerforening, som kan hjælpe dig med at klage til kommuenen
      Efter “Vejledning om kommunernes mulighed for at gribe ind over for fugt og skimmelsvamp i boliger og opholdsrum” (nr 47 af 27/06/2008) skal kommunen straks foranstalte en undersøgelse i et tilfælde som dit.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.