fugt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10160
      pia 1748
      Medlem

      Min fam og jeg flyttede i lejebolig den 15-1/11 vi sage at der ikke måtte være fugt i lejemål da vi har et barn med astma.
      efter 14 dage viser det sig at der er vandskade i det ene børneværelse og dem der boede der før havde lagt gulvtæååe på klingegulv og da vi tog gulvtæppet af var der lim over alt, vi brugte 1 uge for at få limen af, udlejer får vvs mand ud og vi får lagt et nyt rør i haven da de mente det var det det var galt med, for 14 dage siden kontagter vi udlejer igen at der stadig er vand på værelset og nu i gange og på wc også og de siger vi skal se tiden an i 2 måneder jeg har dags dato taget kontagt til udlejer da jeg ikke mener jeg skal betale fuld husleje for det lejede når jeg ikke kan bruge det fuldt ud, det mener udlejer dog, samtidig har jeg informeret udlejer om at det stadig er vand og at der er gået svamp i væggene, de vil så sende en vvs og de ved ikke selv hvad der er galt.
      Jeg har sagt til dem at det må da være forsikringsspørsmål da nogle af vores ting lugter af mug og det ville være en fordel at få gulvet op og se samtidig må deres forsikring sørge for et sted vores børn kan sove og være da de kun kan bruge mitten af gulvet.
      Kan det være rigtigt at vi skal betale fuld husleje, når vi ikke kan bruge lejemålet fuld ud

    • #10161
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej. Efter Lejelovens § 11, stk 2 har i krav på et forholdsmæssigt nedslag i lejen sålænge manglen forringer det lejdes brugsværdi. Meld jer ind i den lokale lejerforening for at få bistand til denne del af sagen.

      Noget helt andet er, at der bør sættes kontant ind for at finde kilden til skimmelsvampproblemerne. Udlejr ser ikke ud til at være sin opgave voksen. I bør derfor involvere jeres kommune, som også har et ansvar nemlig for at undersøge problemdet og give de nødvendige påbud.

      1)Skriv til kommunen.  2) attestér brevet til kommunaldirektøren. 3) anmod om at sagen bliveer undersøgt. 4) Henled hans opmærkshed på nedenstående vejledning fra Socialministeriet:

       VEJ nr 47 af 27/06/2008. Vejledning om kommunernes mulighed for at gribe ind over for fugt og skimmelsvamp i boliger og opholdsrum.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.