Fraflytningsrapport

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12861

      Hej

      I forbindelse med en fraflytning af lejlighed den 25.03.13, blve der lavet en fraflytningsrapport. Ved en misforståelse får jeg denne fraflytningsrapport med hjem. Jeg har skrevet under, med udlejer har ikke. Jeg sender denne fraflytningsrapport som en vedhæftet fil til udlejer og sætter mailen til også at få en “kvittering som læst” så jeg kan se at modtageren har læst mailen.

      Hvordan står jeg, hvis jeg ikke får fraflytningsrapporten tilbage fra udlejer med dennes underskrift, hvorpå der kun er min underskrevet. Er fraflytningsrapporten ikke først gyldig, når begge har skrevet under.? Hvad med 14-dages-fristen?

    • #12862
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis fraflytningsrapporten er udfyldt af udlejer, er han bundet af dens indhold uanset om han har skrevet den under eller ej.

      Hvis der er tale om skjulte mangler ved lejligheden, som ikke kan opdages ved et almindeligt syn, kan udlejer gøre yderligere krav gældende inden for 14 dages fristen.

      Normalt fraråder vi lejerne at underskrive fraflytningsrapporter, med mindre det udtrykkeligt står, at man kun skriver under på, at man har modtaget en kopi af rapporten.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.