fraflytning af lejlighed

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8532
      Anonym
      Gæst

      Hej
      Min datter på 17 år og hendes veninde på 16 år flyttede i maj 09 sammen i en lejlighed. De to veninder kan ikke finde ud af at bo sammen, derfor har min datter – er stadig kun 17 år – sagt lejligheden op pr. 1. februar. Vi har i tidernes morgen modtaget en lejekontrakt, men vi havde rettelser til den, og returnerede denne, hvor vi aldrig har modtaget en ny. Der står i lejekontrakten at der er 3 mdr. opsigelse. Efter udlejers udsagn er det ikke noget problem at leje lejligheden ud straks igen, men veninden ønsker – som ren provokation at blive i lejligheden indtil 1. maj, når opsigelsen udløber – til trods for, at hun er ude at rejse heleparil og en del af marts måned. Det opfatter vi som ren provokation. Er min datter forpligtet til at betale ½ husleje i opsigelsesperioden, når vi ikke har nogen lejekontrakt – og hvad med a`conto lys og varme?

    • #8533
      Anonym
      Gæst

      Spørgsmålet er for specielt til at kunne besvares i en brevkasse.
      Det kan have betydning hvem af pigerne der er den egentlige lejer. Hvis det er din datter, så er det hende, som suverænt bestemmmer hvornår fraflytning sker. Hvis det er begge der er ligestillede lejere, så må de “følges ad” og hæfter begge for huslejen.

      Kontakt en lejerforening og få yderligere råd.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.