Fraflytning, tidsbgr. kontrakt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning, tidsbgr. kontrakt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8706
      Anonym
      Gæst

      Kære venner
      Jeg har boet 2 mdr. i privat villa, som jeg har lejet af ejeren på tidsbegrænset kontrakt, som udløb i går, den 15. nov. Jeg er desværre ikke helt færdig med at flytte endnu, men vil helt sikkert være færdig til at fraflytte i morgen, den 17. nov. Udleren kom desværre i dag (16. nov.) for at aflæse målere og modtage nøgler, efter en forudgående sms herom. Men han gik igen, da han så, at jeg ikke var færdig. Risikerer jeg nu at komme til at betale en hel måneds leje mere ud af depositum? Hvor meget risikerer jeg at komme til at betale ekstra? Kan jeg lægge nøglerne i postkassen, når jeg er færdig, så jeg slipper for at møde udlejer, eller er jeg nød til et personligt møde med kvittering for, at jeg er flyttet og har afleveret nøgler?
      Venlig hilsen Sofia

    • #8707
      Anonym
      Gæst

      Du er nok ret sikker på at skulle betale i hvert fald ½ måneds leje mere, altså frem til og med 30.11.2008.
      Du skal virkelig passe på hvad du gør, og feks. sikre dig at du får uomtvistelig bevis på aflevering af nøgler, også mht. tidspunktet herfor.
      Læs mere herom i opslaget om fraflytningsafregning: http://www.dklf.dk/rettigheder/_rettigheder/000000ce.htm

      Det skulle bestemt også være muligt at besvare dine spørgsmål herudover, og umiddelbart ser det ud til at det er vigtigt då opsøger disse svar, men det er ikke så ligetil: For at svare på denne type spørgsmål, må man have en lang række yderligere specifikke oplysninger, som ikke fremgår af din mail. Reelt er vi ovre i sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne hjælper med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.
      Derfor vil vi anbefale dig at søge assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.