fortrydelse af lejekontrakt?!

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen fortrydelse af lejekontrakt?!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8646
      Anonym
      Gæst

      hejsa jeg har kommet til at skrive under på en lejekontrakt, men fik beregnet da jeg kom hjem at den ikke kunne betale sig.
      så dagen efter inden klokken 8.00 ringede jeg ind til udlejer , men hans tlf svare tog den og jeg indtalte en besked om at jeg ikke havde råd til at leje den og sagde til ham om at annulerrer kontrakten
      men de 2 udlejer talter åbentbaert ikke sammen og har ikke sagt det vidre til hinanden om den besked.
      og udlejer ringede først til mig efter 15 dage at de ikke havde hørt noget

      hvad gør jeg de mener at jeg hæfter for husleje indtil at de lejer den ud igen, og jeg mener at nu hvor jeg har nået og give besked fra mig til dem inden 1 dag ang annulering

      fra laurids lingersgaard

    • #8647
      Anonym
      Gæst

      Først og fremmest skal du hurtigst muligt – skriftligt – opsige lejeaftalen.
      (Se opslaget herom: http://www.dklf.dk/rettigheder/_rettigheder/00000027.htm )
      For de tre måneders opsigelsesvarsel tæller fra dit opsigelsestidspunkt, også selvom du opsiger inden lejeaftalen træder i kraft.
      I praksis, i virkelighedens verden, burde udlejer de fleste steder i landet kunne genudleje en lejlighed indenfor en måned, eller allerhøjest to.
      Udlejer kan ikke kræve husleje, eller anden betaling, fra dig, fra det tidspunkt hvor lejemålet er bliver genudlejet, eller burde kunne være genudlejet.
      Med andre ord bør du nok højest komme til at betale for én måneds husleje.

      Afhjælpning af din situation vil nok kræve konkret sagsbehandling, for du kan sandsynligvis hjælpes gennem nævnssag.
      Det bistår de lokale lejerforeninger meget gerne med. Vi kan imidlertid ikke påtage os at gå yderligere ind i det på brevkassevilkår.

      Vi henviser dig altså til at søge assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm.
      – Og jeg vil anbefale at du gør det snarest muligt.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.