Fortrydelse af lejekontrakt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fortrydelse af lejekontrakt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9963
      Rikke 1541
      Medlem

      Jeg fik underskrevet en lejekontrakt ved andelsboligforening, men er alligevel ikke interesseret. men de forventer jeg skal betale husleje på 5400 kr pr måned i 3 måneder, men står i et situation at jeg ikke har nogle penge og ikke kan give en krone ud.. Hvad skal jeg gøre ?
      Havde regnet med jeg fik boligstøtte, men det gøre jeg ikke da jeg alligevel ikke flytter ind.. hvad gøre jeg ?

      Har kronisk sygdom og behandles for psykiske lidelser.. 🙁

    • #9964
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I princippet hæfter du for de tre måneders husleje, da der ikke er nogen fortrydelsesret i henhold til lejeloven.

      Hvis du meddeler din udlejer, at du ikke vil flytte ind og ikke betale husleje, så skal vedkommende forsøge at genudleje lejligheden, så hurtigt som muligt og derved minimere dit tab. Du hæfter kun for huslejen for de måneder, hvor udlejer ikke har kunnet genudleje den.

      Du bør også klage til Huslejenævnet. Det er meget sandsynligt, at din husleje er et par tusind kroner for høj. Dette kan minimere den husleje, du kommer til at betale i sidste ende.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.