Forlængelse af lejekontrakt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Forlængelse af lejekontrakt

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18183
      Mette
      Gæst

      Jeg har haft to to-årige lejekontrakter. Nu har jeg fået udkast til en lejeaftale, der er fortløbende, uden slutdato på lejemål. I opsigelsesvarslet skriver udlejer, at lejer kan opsige med en måneds varsel og udlejer kan opsige med tre måneders varsel. Kan jeg forlange et længere opsigelsesvarsel? Min seneste lejekontrakt udløb i september, men udlejer har været længe om at sende nyt udkast, og jeg har også syltet det lidt pga. eksamenslæsning. Hvordan stiller det mig, at være uden lejekontrakt?

      Mvh
      Mette

    • #18214
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skriver ikke om du bor i værelse eller lejlighed.
      Hvis du bor i en lejlighed – en beboelse med eget køkken, som ikke er en del af udlejerens egen bolig – er det normalt en fordel ikke at have nogen kontrakt, fordi man så bor på lejelovens vilkår i fuld udstrækning. Dermed er man bedre beskyttet mod opsigelse. Da din tidligere kontrakt er udløbet og udlejer ikke har opfordret dig til at flytte, kan han ikke kræve at du underskriver en ny kontrakt.
      Meld dig ind i en lejerforening og få mere detaljeret rådgivning.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.