For sent betaling af husleje

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen For sent betaling af husleje

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9317
      Anonym
      Gæst

      Der gælder ingen særlige regler for dødsboer
      Hvis afdøde boede i en almen bolig gælder den regel, at han ikke skal betale for normalistandsættelse, hvis han bar boet i lejligheden i mere end 100 måneder (8 år og 4 mdr.)

      Men udlejer kan fratrække istandsættelsesudgifter fra inskuddet, såfremt istandsættelsen skyldes misligholdelse fra lejers side.

      I privat udlejningsbyggeri erdet lovligt, at aftale at der skal ske nyistandsættelse for lejers regning uanset årsagen.

      I bør søge råd og bistand i en lokal lejerforening.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

    • #9318
      Anonym
      Gæst

      Vi har været lidt sløsede med at få betalt vores husleje regning nogle gange (3 vil jeg tro). Et par gange med nogle få dage efter d. 1 i måneden og 1 en gang midt i måneden pga en misforståelse – jeg troede kæresten havde betalt, og han troede jeg havde betalt regningen. Vores udlejer, som vi i øvrigt mistænker for gerne vil have os ud, så han selv kan få lejligheden, har truet os 2 gange nu med at opsige lejekontrakten. Hvordan står vi? Hvordan er reglerne. Selvfølgelig skal vi betale til tiden, det er også dumt – men det handler jo ikke om, at vi ikke hverken kan eller vil betale, men blot lidt sløseri. I alle andre forhold, hvis man betaler for sent, får man et gebyr, men ellers kan man jo ikke gøre noget. Mvh Birgitte

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.