flytter før tid

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9266
      Anonym
      Gæst

      hej
      jeg har opsagt min værelse fra d.1-3-08 – men har fået mulighed for a flytte allerede d.8-2-08. min nuværende udlejer vil gerne leje mit værelse ud hurtigst muligt og har bedt mig om a lægge nøglerne når jeg flytter mine ting. hun har også sagt a der kunne være mulighed for a jeg kunne få 2/3 tilbage af den indbetalte husleje for februar måned – da jeg jo flytter efter en uge og hun får en ny lejer. her opstår problemet, for jeg synes kun det er rimeligt at jeg, når jeg lægger nøgle og flytter ud – skal have mit depositum med det samme. jeg er jo flyttet og hun har tænkt sig at leje det ud dagen efter. jeg har derfor sagt a jeg ikke vil aflevere nøglen før jeg får mit depositum. er det mig der er helt galt på den, eller virker det urimeligt a jeg skal stole blindt på a jeg får mit depositum d.29.02, selvom hun får nøglen og værelset allerede 08.02?
      officielt flytter jeg jo først d.29.02 – men hun kan har jo depositum for to lejerer hvis hun ikke afleverer mit når jeg flytter og den næste flyttet ind.

    • #9267
      Anonym
      Gæst

      Jeg går ud fra, at der ikke er noget, der skal istandsættes på din regning i forbindelse med fraflytningen. I så fald er mit svar dette:
      Jeg synes bestemt også, at det er rimeligt, at du får dit depositum retur så hurtigt som muligt, men et er rimelighed – noget andet er virkeligheden.

      En udlejer kan ikke tvinges til at udbetale depositum på fraflytningsdagen. det mest almindelige er, at der går mindst 3 uger før man får depositum retur. Nogle udlejere beholder depositum meget længere. (Dette er selvfølgelig ulovligt)

      Du bør forsøge, at lave en skriftllig aftale om hvornår du afleverer nøglen og hvornår depositum skal tilbagebetales.

      Husk at få kvittering, når du afleverer nøglen eller send dem anbefalet til udlejer.

      Meld dig ind i den lokale lejerforening, hvis du får problemer.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.