Ejendomsmester & Bestyrelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ejendomsmester & Bestyrelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8571
      Anonym
      Gæst

      I mange almene boligforeninger får ejendomsmesteren som ansættelsesvilkår, krav på at være tilstede ved afd. bestyrelsesmøder.
      Selv om det kan have fordele, mener jeg dog, at det af flere grunde er problematisk.

      1) Foreningensmæssigt har han intet at gøre med ledelsen, da han er administrativt personale.

      2) Han vil kunne påvirke bestyrelsen til at træffe beslutninger, der favoriserer hans arbejde, idet at foreningen er til for beboerne og ikke personalet.

      3) Han begynder at udføre bestyrelsesopgaver, fordi at best. medlemmer finder det let og ikke gider.

      Der findes adskillige eksempler på, at beslutninger har været til ulempe for beboere, men til fordel for personalet.

      I boligselsk. vejl. brochure om best. arbejde, står der, “at man kan indkalde” ejendomsmesteren til at deltage.

      Selv om det kan lyde krakilsk, så mener jeg at man burde have en klar grænse mellem administration og ledelse, da dette vil tydliggøre hvem der har ansvar for hvad.

      Spørgsmålet er helt konkret om man kan forlange at denne “ordning” ophører.

    • #8572
      Anonym
      Gæst

      Uanset, hvad der står i ejendommesterens ansættelseskontrakt, så fastsætter en afdelingsbestyrelse selv sin forretningsorden. Det er almindeligt, at man skriver i forretningsordenen, at ejendomsmesteren indkaldes til en del af mødet, hvor man diskuterer de forhold, hvor hans medvirken er nødvendig. Derpå skal han forlade mødet.
      En sådan ændring i forretningsordenen kan afdelinsbestyrelsen selv foretage.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.