Efterkrav af forbrugsafgifter

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Efterkrav af forbrugsafgifter

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #20021
      Gasemma22
      Deltager

      Jeg er fraflyttet en bolig d. 30. April, men udlejer forsøger, at tørre renovation og spildevand af på mig. Det drejer om et beløb på ca.17000kr, hvilket svarer til mit depositum. Spildevand/affald er nævnt under aconto, men da udlejer har misset fristen for forbrugsopgørelse (maj 2022), mener jeg, at der ikke er hjemmel til et efterkrav. Derudover mener jeg, at skorstensfejergebyr ikke kan opkræves uden for huslejen, som F.eks. via et girokort 1/2 årligt. Jeg har også betalt årligt oliefyrcheck på samme vis. Er disse opkrævninger lovlige? Samlet set har jeg sendt udlejer et krav, om at han returnerer mit fulde depositum dvs. 17000kr samt 5500kr for skorsten og oliefyrservice. Hvor længe skal jeg vente på udlejers tilbagemelding, før jeg kan bringe sagen op i huslejenævnet? Jeg har desværre misset fristen for at søge huslejenedsættelse med tilbagevirkende kraft. Jeg er ret sikker på, at den har været sat 1000-2000kr for højt, men grunden til, at jeg ikke har søgt, er fordi jeg ikke har modtaget de reelle forbrugsafgifter. jeg håber i kan hjælpe
      Mvh Emma

      • Dette emne blev ændret 10 måneder, 3 uger siden af Gasemma22.
    • #20068
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Emma

      Du har ret til at afvise efterbetaling af spildevand. Med hensyn til affald, afhænger det af det konkrete tilfælde. Men de fleste huslejenævn vil afvise krav af den art fra udlejer, da affaldshåndtering dækkes af huslejen.
      Jeg synes du skal kontakte den nærmeste lejerforening og få bistand. Se under Lejerforeninger

      Bedste hilsen, Jakob Lindeberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.