Efterbetaling af varme

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13475

      Hej.
      Jeg har netop fået en opgørelse over varmeregnskab til min lejlighed, og skal betale 500 kr mere end der er indbetalt a conto.
      Mit spørgsmål er – må udlejer kræve de penge fra mig, når der ikke er individuelle varmemålere i lejligheden? Jeg har forhørt mig ved dem, der laver varmeopgørelsen, og de fortalte, de regner ud hvor meget hele opgangen skylder i varme, og deler så det mellem de 6 lejligheder, der er i opgangen. Det er selvfølgelig ikke fair, da jeg bor alene i en opgang hvor der er 3 børnefamilier, som bruger langt mere varme end mig.
      Da jeg, inden jeg flyttede ind, udtrykte min bekymring over et i forvejen højt a conto beløb, fik jeg lovning om, at jeg ikke ville blive opkrævet ekstra. Det har jeg på mail. Kan jeg bruge det til noget?

      På forhånd tak.
      Mvh Louise

    • #13476
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis din udlejer har lovet dig, at du ikke ville blive opkrævet mere end du har betalt i acontobeløb, så foreligger der en såkaldt “tilsikring”. Udlejers brudte løfte kan måske betyde, at du kan få nedsat huslejen. Da du har dette løfte på skrift, så bør du forsøge at hænge udlejeren op på det. 

      Du bør i øvrigt få undersøgt om din husleje er for høj. Det er tilfældet for langt hovedparten af alle lejere i den gamle private boligmasse.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.