dødsfald

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9096
      Anonym
      Gæst

      Jeg har spørgsmålet:

      Min mor er afgået ved døden og har boet til leje i et rækkehus siden 1953.

      Er der nogen regel for hvor meget istandsættelse må koste evt. efterladte eller fraflytning af lejlighed (man skulle måske også på plejehjem)
      når man som min har boet det samme sted i så mange år.

      Jeg har fået et overslag på 44.000 kr. for istandsættelse. (de skriver misligeholdelse af gulve (der har gulvtæpper på overalt i al den tid hun har boet.)
      og nogle køkkenlåger som de siger skal males (finer) som blev sat op i 1978 af min mor og far. Der er et brev hvori boligselskabet har sagt ok til det nye køkken.—

      Jeg synes godt nok det er mange penge, kan det være meningen at jeg / boet skal betale det.

      Der er en fodnote at udover de 44.000 kr. betaler boligselskabet 9.000 kr., men de er ikke med i de 44.000 kr.

      På forhånd tak for svar.

      Håber at hører fra jer.

      Med venlig hilsen
      Helle Hay
      Skovlunde

    • #9097
      Anonym
      Gæst

      Et dødsbo er stillet på samme måde som lejeren selv i relation til fraflytning.
      Hovedreglen er, at du skal betale for misligholdelse af lejemålet, men ikke for manglende vedligeholdelse.

      Hvis der er lavet dybe hakker i gulvet er det f.eks. misligholdelse. Det skal fraflytteren betale for udbedringen af.

      Hvis lakken bare er slidt, er det tale om manglende vedligeholdelse. Det skal fraflyttern ikke betale.

      Meld jer ind i Københavns Lejerforening og få bistand.

      Københavns Lejerforening:
      Amager Fælledvej 4, butikken
      2300 København S
      E-mail: koebenhavns.lejerforening@12mail.dk
      Tlf: 32 84 72 79; FAX: 32 95 54 98
      Åbningstid (personligt fremmøde): Onsdage 17:30 til 19:00
      Telefontid: Hverdage 17:00 – 18:00

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.