Dødsbo-reparation-advokat-tillæg til kontrakt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Dødsbo-reparation-advokat-tillæg til kontrakt

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19092
      Blinkes
      Deltager

      Håber du kan hjælpe med et svar.
      Sagen er den at, jeg bor på 7. år til leje, min udlejer afgik desværre ved døden i foråret, og der er derfor advokater på dødsboet, meningen er at ejendommen som indeholder 3 boliger (2 lejeboliger) skal sælges med tilhørende lejere. Der har så i rigtig lang tid været problemer med nogle af vinduerne i min bolig, noget som jeg også drøftede med min daværende udlejer. Henover sommeren blev det så bare endnu værrer med dem så nu kan de hverken lukke eller noget, de er utætte ved karmen og vejr og vind står lige ind. Jeg bad boets advokat om at få dem udskiftet, det ville de ikke, da det kostede for meget og det måtte være op til den nye ejer/udlejer. Jeg oplyste dem om at jeg så vil have en huslejenedsættelse, da jeg ikke vil betale fuld pris for noget der ikke er i orden, det fik jeg så, og et fint tillæg til min kontrakt hvori der stod at huslejenedsættelse vil vare i 6 mdr. gældende pr. Nov 2018 Der har så netop været sendt en arbejdsmand ud for at skrue og hamrer lidt på vinduerne, det har hjulpet lidt, men de kan stadig ikke lukkes helt. Advokaten har så efter at arbejdsmanden har været her, trukke tillægget om huslejenedsættelsen tilbage med øjeblikkelig virkning. Og nu mit spørgsmål, kan han det? Problemerne med vinduerne er jo ikke løst, men man har prøvet at udbedre det lidt.

    • #19096
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Blinkes

      Lejeloven gælder også, selv om din udlejer er et dødsbo. Huslejenævnet kan give udlejeren påbud om at reparere eller udskifte vinduet. Huslejenævnet kan også nedsætte din husleje, hvis du betaler for meget.
      Meld dig ind i Roskilde Lejerforening og få bistand i sagen.
      Du finder kontaktoplysningerne i menu-bjælken under Lejerforeninger

      Med venlig hilsen
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.