Depositum ved fraflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13154
      Søren 4789
      Medlem

      Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal klage over omkostningerne for min fraflytning.

      Jeg lige fraflyttet fra min gamle lejlighed, og “sammen” udlejeren blevet enig om at lejlighedenen skal males, gulvet skal vaskes og generel rengøring.

      Til dette er der blevet afsat
      Maling 5000 kr.
      Vaske gulvtæppe 1000 kr
      Rengøring 1000kr.
      “flytnings” udgifter 800 kr.
      ialt 7800 kr. hvilket trukket fra mit depositium giver 900 kr tilbage.

      Jeg er ny ang. lejligher osv. så jeg sagde bare ja, da jeg ellers ville sidde med 2 huslejer som skal betales. Jeg kontaktede derfor mine forældre, som mener at det fuldstændig absurd, og at jeg skulle tage kontakt til jer.

      Efter en snak med min Far kan jeg også se at der må være noget grueligt galt.

      Da jeg flyttede ind i lejligheden var der diverse mangler, hvor rengøring var aldrig havde været foretaget.
      Køleskabet var fyldt med mug.
      Lejligheden stank hvilket den stadig gør.
      Ikke ny malet
      og WC’et, som blev rengjort ved indflytning, det var fuldstændig sort/tilkalket hvilket hele tiden har været et problem.

      Billederne jeg har vedhæftet viser hvilken stand lejligheden har været i.

      Nogle få ting blev rettet.
      Lamperne fik lampe skærme samt at toiletet blev rengjort den ene dag jeg flyttede ind(derfor ser WC’et ikke så slemt ud), derefter fik jeg udleveret noget rengørings middel.

      Min tvivl ligger i hvorvidt udlejeren kan opkræve betalling for rengøring samt ny malling, når jeg ankom til en lejlighed hvor rengøringen ikke var tilstede og lejligheden ikke var nymalet.

      Jeg betvivler virkelig de omkostninger udlejeren har fastsat, især den med rengøring. Samt nymaling, da ved indflytning var der 2 dunke maling, og tror at udlejeren vil benytte sig af dem hvilket vil gøre omkostningen væsentlig mindre.

      Vil dette være belæg/grund nok til kunne skrive en klage eller er det bare mig som overreagerer??

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.