depositum

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12801

      Hej

      Mig og min veninde flyttede for 6 måneder siden ind i et hus, hvor det kun var den øverste del vi lejede, så det var en slags lejlighed.
      vi betalte ikke noget depositum da vi flyttede ind og de skrev i et papir til os, at vandet ville koste os 2.300 kr om året.
      6 måneder efter vi flyttede ind, flyttede vi ud og nu har vi fået et regning på 4.595 kr, hvor de 2.095 kr er for vand ? og resten er for renovation af lejligheden, som de siger de har haft håndværker på.
      De vil ikke give os papirer på hvem denne håndværker er og hvordan regningen ser ud.

      jeg vil gerne vide hvad disse udlejer egentlig kan kræve af os, da vi ikke har betalt noget depositum?
      for, for os virker de som nogle svindlere..

      vi glæder os til at hører fra jer og hvordan vores sag er.

      v.h
      Emma Mortensen

    • #12802
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der ser ud til at være mange ting galt med jeres lejemål. F.eks.må man ikke opkræve vand ved siden af huslejen, medmindre der er individuel vandmåer i lejligheden.

      Udlejer kan kun kræve betaling for istandsættelse ved fraflytning, hvis han gjort krav herom senest 14 dag efter fraflytningen. Kravet skal være specificeret.

      I har formentlig også betalt for meget i leje.

      Meld jer ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.