Chikane fra nabo

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19635
      Mathias V. F
      Deltager

      Hej. Jeg skriver med et spørgsmål omkring hvad jeg kan gøre med min nabo.

      Sagen er den at jeg flyttede ind i en lejlighed for et år siden sammen med min kæreste, og lige siden vi flyttede ind, har naboen prøvet at skabe problemer på den ene eller anden måde for mig/os.

      Naboen er en gammel veninde til min storesøster, og har gået i klasse med min tidligere partner/mor til min søn.

      Naboen overvåger hvert et skridt vi foretager os, bogstaveligt talt. Vi bor nemlig i en ikke ryger lejlighed, og når vi er udenfor for at ryge og hun er hjemme, så går hun hen og åbner sig vindue, og stiller sig nærmest med hovedet ude af det, for at holde øje og lytte til alt der bliver sagt.

      Hun har f.eks. klaget til udlejer omkring at vi ryger lige ude foran lejlighedernes opgang, selvom at vi altid sidder over 10 meter væk på en bænk.
      Hun har klaget samt råbt ud af vinduet til nogle af vores gæster mens vi var ude at ryge, bare fordi de sad på kanten til et bedområde, men i hendes optik så hun det som et “toiletbesøg”

      Det største er, at hun har skrevet/ringet til min søns mor, og fortalt hende løgne omkring mig, og hvad jeg foretager mig, hvilket der førte til diskussioner og problemer med samværet med min søn månederne efter.

      Jeg ved virkelig ikke hvad jeg kan gøre, fordi hun tager ting der sker/er sket, og får så forvrænget sandheden omkring det på sådanne måder, at det går fra at være rigtigt, til at det bliver brud på lejemå

    • #19693

      Tak for dit spørgsmål.

      Beklager den lange svartid.

      Problemer som en lejer har med en anden lejer anbefaler vi anmeldes til udlejer, eller i alvorlige tilfælde til politiet.
      Det er udlejer der skal sikre at lejerne ikke er til gene for hinanden.

      Venlig hilsen

      Martin G. Laursen
      Sagsbehandler

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.