Boligsikring uden lejekontrakt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Boligsikring uden lejekontrakt

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19485
      Pallepede
      Deltager

      Hej

      Min kæreste og jeg er gået fra hinanden og hun har overtaget huset vi boede i. Via en allonge blev jeg skrevet ud af kontrakten og hun blev skrevet ind i kontrakten. Det betyder at ved siden af den oprindelige kontrakt, ligger der en allonge, hvor det fremgår at hun har overtaget huset.

      Hun siger umiddelbart, at hun ikke kan søge boligsikring, da der ikke ligger en kontrakt med hendes navn på (mit navn står på den oprindelige kontrakt). Og at allongen ikke er dokumentation nok.

      Kan det virkelig passe, at hun ikke kan modtage boligsikring, fordi hun ikke står på kontrakten men dog med en allonge, som udlejer har lavet (Barfoed Group) hvor der står som beskrevet ovenfor?

      Mange tak for hjælpen!

      Mvh,
      Palle

    • #19521

      Tak for dit spørgsmål.

      Jeg beklager svartiden.

      Umiddelbart burde din tidligere kæreste kunne få boligstøtte, da allongen jo dokumenterer at hun nu er indtrådt i lejeaftalen. En allonge er formelt et tillæg til aftalen.
      Ifølge reglerne gives boligstøtte til den der beboer husstanden, på baggrund af dennes indkomst.

      Venlig hilsen
      Martin G. Laursen
      Sagsbehandler

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.