betaling af vedligeholdelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen betaling af vedligeholdelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8726
      Anonym
      Gæst

      Jeg bor til leje i en lille privat ejendom.
      1) Kan administrator forlange, at jeg selv i første omgang skal lægge ud for ham og betale en malerregning, og derefter vente (hvor længe?) på at han refunderer mig udgiften?

      Der er indvendig vedl.hold.konto, og arbejdet var varslet til udlejer, uden hans protest, og kontaktpersonen på huset har endda skriftligt bekræftet, at regnigen vil blive betalt direkte fra dem, når viceværten havde set og godkendt arbejdet, og jeg havde godkendt/underskrevet fakturaen.

      2) er det lovligt, at udlejer kun vil refundere det beløb der stod på kontoen i lige præcis den måned arbejdet blev udført?

      ( vi taler om, at jeg bad ham trække betalingen 3 dage, til vi kom over den første i måneden, så der vil være et par hundrede mere på kontoen…..

      Jeg har før været vandt til, at det beløb der stod på kontoen, den dag regningen endelig blev betalt, var det beløb jeg kunne bruge – har aldrig mødt denne “skæringsdato-model” før?

      Og man kan jo være heldig at håndværkeren er flink og venter med at sende fakturaen, så der er gået mest muligt ind på kontoen, og lejer selv skal hive mindst muligt op af lommen, såfrem fakturaen bliver lidt højere end indestående.)

    • #8727
      Anonym
      Gæst

      Der er mange forskellige typer af praksis omkring frigivelse af midlerne fra indvendig vedligeholdelseskonto, og det du beskriver, falder ikke udmiddelbart udenfor almindelig godkendt praksis.
      – Mere præcist er det ikke muligt for mig, ud fra dine oplysninger, at give et egentligt svar.
      Man må have en række yderligere oplysninger.
      Vi er dermed ovre i egentlig sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne bistår med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.
      Jeg vil anbefale dig snarest at opsøge videre assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.