beregning af husleje

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8524
      Anonym
      Gæst

      Jeg bor til leje i privat udlejningsejendom og kontrakten blev indgået i juni 2005 og i øjeblikket bor jeg på tidsubestemt lejevilkår.
      Ved beregning af huslejen indgår vel alle de poster der er at finde på ejendomsskattebilletten med offentlige afgifter og bidrag samt villaens brandforsikring samt ejendommens finacielle lån ?
      Hvordan kan udlejer pr okt 2007 overføre kloakbidrag til lejer når jeg aldrig tidligere er blevet opkrævet et sådant bidrag og når kloakbidrag netop har været en del af ejendommensskattebillet indtil kommunesammenlægningen pr 2007. Med sådan en “ekstra” udgift – tilbage til 2005 – risikerer jeg måske at han kommer og siger at han også har “glemt” renovation og rottebekæmpelse og jeg får en ekstra regning på dette tilbage til 2005 vel at mærke. Kan jeg kræve at han sandsynliggør at denne kloakafgift på årsopg. `05 ikke er indeholdt i huslejeberegningen (med bilags dok.)
      Findes der nogen regl for (i 2005) at lejekontraktens §3 “Skatter og afgifter” ikke også omfatter de afgifter og bidrag til det off. som omfatter kloakbidrag.
      Med venlig hilsen
      Bjarne Elling

    • #8525
      Anonym
      Gæst

      Hvis ikke det UDTRYKKELIGT fremgår af lejekontrakten, så indgår pr. definition alle de udgifter du omtaler i selve huslejen. De kan altså ikke uden videre af udlejer kræves betalt ud over huslejen, da man så blot kommer til at betale dobbelt.
      Jeg vil meget kraftigt anbefale at du forfølger dette, og at du i den forbindelse opsøger videre assistance hos en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.