Antenne/TV-pakke

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8870
      Anonym
      Gæst

      Min datter er netop flyttet i lejlighed. Da jeg fik lejligheden fremvist, fortalte udlejer uopfordret, at der var fællesantenne med den store antennepakke. Internet måtte vi selv sørge for.
      Da jeg ville sikre mig, at jeg havde forstået det rigtigt, altså at huslejen var incl. den store tv-pakke, ringede jeg og spurgte udlejer, om jeg nu havde forstået det rigtigt, og jeg fik bekræftet, at det var med den store TV-pakke.
      I lejekontrakten er krydset “nej” til, at “udlejer leverer fælles signalforsyning, hvortil lejer skal betale bidrag”. Forklaring: Min datter skulle jo ikke betale bidrag.
      Da min datter kontaktede Stofa for at få oprettet internetforbindelse, fik hun imidlertid at vide, at de ikke havde registreret nogen tilslutningsaftale på den pågældende adresse. TV-signalet er der godt nok med den store TV-pakke, men der må åbenbart være tale om en “uofficiel” forbindelse.
      Udlejer påstår nu, at det kender han ikke noget til. Hvis vi har forstået, at lejemålet var incl. TV-pakke, var det en misforståelse. Han er indstillet på at oprette forbindelse til fællesantenne, men TV-pakke må vi selv sørge for.
      I forhold til det udlejer havde stillet os i udsigt vil det betyde en månedlig merudgift på 300 kr. for min datter, som er studerende.
      Hvad kan vi gøre?

    • #8871
      Anonym
      Gæst

      En mundtlig aftale som den du beskriver er ligeså gyldig som det, der står i lejekontrakten. Problemet er at bevise eller sandsynliggøre, at der findes en sådan aftale.
      I sidste ende er det en sag, der skal afgøres i Boligretten.

      Jeg vil foreslå, at din datter starter med at melde sig ind i den lokale lejerforening, som kan vejlede hende – klik på “lejerforeninger” i menubjælken ovenfor. De kan også vurdere om hun i det hele taget betaler for meget i leje.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.