Ansvar i forbindelse med flytning af fastmonteret skab

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ansvar i forbindelse med flytning af fastmonteret skab

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17736
      Emilie
      Gæst

      Hej,

      i forbindelse med fraflytning af mit værelse skulle jeg naturligvis spartle og male således at værelset ville blive efterladt i samme stand som da jeg flyttede ind. I samme omgang bad udlejer om hjælp til at flytte et fastmonteret IKEA skab til en anden væg da hun ønskede at indretningen skulle ændres. Jeg indviligede i at gøre hende denne tjeneste, hvorpå den ene skabslåge blev beskadiget i processen. Når det er fremlejers ønske at flytte skabet fra den oprindelige placering og jeg vil hjælpe hende som en tjeneste, er det så mit ansvar at dække skaden of eftermontere nye låger samt at køre de gamle låger væk?

      Der står desuden intet om skab i fremlejekontrakten og skabet blev først monteret et par uger efter jeg flyttede ind.

      På forhånd tak.

      Mvh

    • #17750
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej det er ikke dit ansvar. Du optræder i dette tilfælde ikke som lejer, men som udlejerens hjælper. Hvis hun skal gøre et ansvar gældende over for dig, skal kun anlægge en almindelig erstatingssag. Hvis hun fratrækker penge fra dit depositum til at dække denne skade, når du en dag skal flytte, kan du indbringe tvisten for huslejenævnet. Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.