Forsvar den omkostningsbestemte husleje! › Forums › Lejerbrevkassen › Ansvar i forbindelse med flytning af fastmonteret skab
Tagget: erstatning, fraflytning, indflytning, skade
- Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 2 måneder siden af
Jakob Lindberg.
-
ForfatterIndlæg
-
-
6. august 2015 kl. 13:01 #17736
Emilie
GæstHej,
i forbindelse med fraflytning af mit værelse skulle jeg naturligvis spartle og male således at værelset ville blive efterladt i samme stand som da jeg flyttede ind. I samme omgang bad udlejer om hjælp til at flytte et fastmonteret IKEA skab til en anden væg da hun ønskede at indretningen skulle ændres. Jeg indviligede i at gøre hende denne tjeneste, hvorpå den ene skabslåge blev beskadiget i processen. Når det er fremlejers ønske at flytte skabet fra den oprindelige placering og jeg vil hjælpe hende som en tjeneste, er det så mit ansvar at dække skaden of eftermontere nye låger samt at køre de gamle låger væk?
Der står desuden intet om skab i fremlejekontrakten og skabet blev først monteret et par uger efter jeg flyttede ind.
På forhånd tak.
Mvh
-
17. september 2015 kl. 16:16 #17750
Jakob Lindberg
ModeratorNej det er ikke dit ansvar. Du optræder i dette tilfælde ikke som lejer, men som udlejerens hjælper. Hvis hun skal gøre et ansvar gældende over for dig, skal kun anlægge en almindelig erstatingssag. Hvis hun fratrækker penge fra dit depositum til at dække denne skade, når du en dag skal flytte, kan du indbringe tvisten for huslejenævnet. Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.
Med venlig hilsen, Jakob Lindberg
-
-
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.