Almen lejkontrakt hos privat udlejer

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Almen lejkontrakt hos privat udlejer

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19974
      Rolf Nielsen
      Deltager

      Jeg har fastholdt min oprindelige almene lejekontrakt selvom en privat udlejer overtog boligerne på tvangsauktion. Der var flere års opsparing på vedligeholdelseskonto som udlejer overtog og jeg har i årevis betalt kr. 326 om måneden sammen med huslejen. Udlejer fremsender ikke opgørelse over indestående selvom jeg beder om det. Der henstår nu et større beløb på konto til vedligeholdelse og skal dette beløb blot vokse alle år fremover ? Kan jeg bruge beløb til andet end maling og lakering ? 20 års indbetalinger er trods alt 78.240 som så rigeligt dækker vedligeholdelse af vægge og gulve.

    • #19981

      Tak for dit spørgsmål.

      Når man køber en ejendom på tvangsauktion, overtager man den umiddelbart med alle påliggende forpligtigelser og byrder.

      Din lejeaftale, med tilhørende vedligeholdelseskonto, er derfor stadig gældende, særligt hvis du stadig indbetaler til vedligeholdelse.

      Som udgangspunkt kan en lejer kræve at udlejer foretager indre vedligehold i lejemålet, når der på vedligeholdelseskontoen står mere end 3 års hensættelser. Kontakt din lokale lejerforening, for at finde ud af hvad, og hvordan, du kan udnytte denne mulighed.

      Venlig hilsen
      Martin G. Laursen
      Sagsbehandler

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.