Aflevering af nøgler når lejemål ikke er genudlejet i opsigelsesperioden .

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Aflevering af nøgler når lejemål ikke er genudlejet i opsigelsesperioden .

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14625

      Kan det passe at jeg skal aflevere nøgler ved fraflytning når lejligheden ikke er lejet ud.
      Har sagt min lejlighed op 1 feb og ville flytte 1 marts … Har tre måneders opsigelse … Men da min lejlighed ikke er genudlejet pr 15 marts.
      Ville flytte 28/2 og boligselvskabet ville prøve at genudleje fra 15 marts … Da de skal have 14 dage til håndværkere.
      Den er så ikke blevet lejet ud … Der er eftersyn på den 2 marts og der har jeg fået besked på at jeg SKAL aflevere nøgler og betale husleje til 1 maj.
      Jeg mener jo ikk at de har krav på nøglerne hvis ikke den er genudlejet endnu … Og hvis de skal have nøglerne … Så mener jeg ikke de har krav på husleje. De skal selvfølgelig have husleje når den ikke er lejet ud …men mener så selv at have krav på nøgler indtil 14 dage før der evt flytter nogen ind i opsigelsesperioden
      Hvem har ret ??

    • #17422
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du må selv bestemme, hvornår du vil aflevere nøglerne. Men hvis du gerne vil have lejligheden lejet ud så hurtigt som muligt og derved spare husleje, skal du aflevere nøglerne så hurtigt du kan.
      Hvis ikke du afleverer nøglerne kan udlejer undlade at gøre noget for at genudleje lejligheden.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.