ændring i husdyrhold

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8766
      Anonym
      Gæst

      Hej.
      Jeg har boet i et boligselskab i lidt over 1 år, da jeg flyttede ind måtte vi gerne holde husdyr, men dyr skulle holdes i snor, når de færdes udendørs.Der blev afholdt afdelingsmøde i august måned, hvor det blev besluttet, at der ikke må anskaffes nye dyr i afdelingen, når de nuværende er væk.Jeg havde desværre ikke mulighed for selv at deltage til mødet, men jeg vil gerne spørge om, hvornår og om man kan, stille et forslag om, at der gerne må være husdyr i afdelingen, eller kan det ikke lade sig gøre, at indføre igen, når først det er besluttet, at der ikke må være dyr?Det er så planen, at vores dyr skal registreres hos viceværten, og vil blive indfanget, hvis de opholder sig ude uden snor.Tror det bliver en ordning med Falck, der kommer og fanger husdyr, og så skal vi betale det , som det koster i løn at få en falckmand ud, for at få sit husdyr tilbage, ved i om det er lovligt? hilsen Mp

    • #8767
      Anonym
      Gæst

      Man har ret til, efter de regler der fremgår af boligselskabets vedtægter, at få indkaldt til et beboermøde om ændring af afdelingens husorden. Dette kræver ofte at der er mindst 25 % af beboerne der er medunderskrivere på kravet om ekstraordinært beboermøde.

      Til et ordinært beboermøde er det som oftest desuden muligt at indsende forslag herom, indenfor en i vedtægterne fastsatte frist, vel at mærke uden at dette kræver mere end én forslagsstiller.

      Det skulle bestemt også være muligt at besvare dit spørgsmål om det med betaling for at få indfanget løsgående husdyr, men det er ikke så ligetil: For at svare på denne type spørgsmål, må man have en lang række yderligere specifikke oplysninger, som ikke fremgår af din mail. Reelt er vi udenfor lejelovgivningen, og samtidig ovre i sagsbehandling. De lokale lejerforeninger hjælper sandsynligvis gerne med en besvarelse, men vi kan ikke påtage os det på brevkassevilkår.

      Derfor vil vi anbefale dig at søge assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.