Ændring fra gas til el

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8674
      Anonym
      Gæst

      Jeg tillader mig at sende jer en forespørgsel, som I måske hverken kan, vil, må svare på – men nu prøver jeg:
      Min mor bor i en privat ejendom med 3 opgange af 6 lejligheder – Bjergbanksvej, Middelfart. Ejendommen har “endnu” en gang fået ny ejer.
      1. ændring er færdigbygget pr. 01.12.08 – 18 m2 altaner i stål/træ, hvor huslejen steg kr. 455,00 pr. måned.
      2. ændring vil være at bygge garager i haven bag huset.
      3. ændring vil være at nedlægge husets gas til komfurer og indlægge kraft til el-komfurer/indkøb af komfurer i stedet. – og det er netop dette jeg gerne vil spørge om, Er der i lejeloven et punkt om dette. Er det en forbedring så dette kan pålægges lejerne yderligere lejeforhøjelse? Huset opvarmes med fjernvarme.
      Jeg har selv prøvet at læse i lejeloven, men den er lidt kompleks for en menigmand.
      Jeg skal gøre opmærksom på, at intet skriftligt er sendt til lejerne om ændring 2 og 3 – kun mundtlig omtale til lejer.

      Min nu afdøde far har været medlem hos jer – nr. 7022 – og vi har fundet jeres “Lejer i Danmark-blade” i hans papirer. Min mor mener dog ikke hun har betalt abonnement i år.
      På forhånd tak

    • #8675
      Anonym
      Gæst

      Det med den manglende skriftlige varsling af de to af emnerne (se opslag om forbedringslejeforhøjelser: http://www.dklf.dk/rettigheder/_rettigheder/000000a7.htm ) gør, at vi med stor sikkerhed kan sige at der er tale om ulolvlige og dermed ugyldige lejeforhøjelsesvarslinger. Muligvis er også iværksættelsen af arbejderne ulovlige.
      Det er bestemt muligt at besvare dine spørgsmål videre end dette, men lige nu har vi ikke alle de nødvendige oplysninger: For at svare på denne type spørgsmål må man nemlig have en lang række yderligere specifikke oplysninger, som ikke fremgår af din mail. Reelt er vi ovre i sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne hjælper med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.
      Derfor vil vi anbefale dig at søge assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.