Forsvar den omkostningsbestemte husleje! › Forums › Lejerbrevkassen › Rettigheder ved bytte
- Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
-
22. august 2008 kl. 7:12 #8896
Anonym
GæstJeg er lejer i en ejendom, der sidste år blev omdannet til andelslejligheder ved et spinkelt flertal. Jeg har valgt at fortsætte som lejer, da jeg bl.a. mener, at andelsprisen/boligafgiften var overvurderet og derfor vil få problemer med at slippe af med lejligheden i forbindelse med fraflytning. Indtil videre har jeg fået ret og foreningen har fået alvorligt mange problemer at slås med. Nu vil jeg gerne vide:
Da jeg har fundet en god byttelejlighed et andet sted i kvarteret, har jeg kontaktet formanden. Hun har skråsikkert meddelt, at hvis jeg bytter, skal den nye lejer købe lejligheden som andel?!Jeg er (næsten) 100% sikker på at denne påstand er forkert, men kan I oplyse lidt nærmere omkring dette, hvad man som lejer, der opfylder kravene til at bytte, har af rettigheder, hvem man kan bytte med osv.
Med venlig hilsen
-
1. september 2008 kl. 11:06 #8897
Anonym
GæstDesværre har andelsboligforeningens formand ret, stort set.
Dette fremgår af Lejelovens § 74, stk. 2:
”
§ 74. …
Stk. 2. Det kan betinges, at den, der ved bytning opnår en lejlighed i en andelsboligforening, skal indtræde som medlem af foreningen.
“
Læs evt. mere om bytteret i opslaget herom:
-
-
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.