Forsvar den omkostningsbestemte husleje! › Forums › Lejerbrevkassen › Regning for manglende rengøring
- Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
-
16. juli 2012 kl. 11:57 #12084
Søren Düwel
MedlemHej
Jeg har fraflyttet et kollegilejlighed i en boligforening (AAB) i Århus.
I den forbindelse har jeg fået en regning for manglende rengøring pga. kalk i toillettet.
Jeg har nægtet at betale, fordi der var mindst lige så meget kalk i toilettet da jeg flyttede ind, som da jeg flyttede ud. Jeg har kun boet der i 11 måneder og det er efter min mening helt klart at den store mængde kalk i toilettet ikke kan forekomme på kun 11 måneder. Jeg skrev det ikke på skades listen da jeg flyttede ind, da varmemesteren sagde at det ikke var en skade/mangel, men hørte ind under rengøring, og at jeg overtog lejligheden i den samme rengøringsstand som jeg skulle aflevere den i.
Mine spørgsmål er nu:
– Hvor kan jeg klage over dette, hvis boligselskabet fastholder at jeg skal betale for rengøring?
– Hvilke muligheder har boligselskabet for at inddrive pengene hvis jeg nægter at betale? -
16. juli 2012 kl. 13:38 #12085
Jakob Lindberg
ModeratorDu kan indbringe sagen for beboerklagenævnet i Århus Kommune. Muligvis vil nævnet henvise sagen til boligretten.
Hvis du taber sagen i boligretten, kan udlejer inddrive pengene ved retslig incasso (fogedretten).
Med venlig hilsen, Jakob Lindberg
-
-
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.