Forsvar den omkostningsbestemte husleje! › Forums › Lejerbrevkassen › Fraflytning og forbrugsregnskab
- Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
-
3. oktober 2012 kl. 20:37 #12360
Grete Oll
MedlemHej.
Den 13/4-2012 fraflyttede jeg fra et almennyttige boligselskab i Odense. Jeg hæftede for lejligheden til den 30/6-2012 men var så heldigt at der flyttede en ny beboer in den 1/6-2012.
Den 03/10-2012 modtog jeg forbrugsregnskabet (varme og vand) og efterkrav. Dette er et helt ordinære forbrugsregnskab, altså ikke noget specielt i forbindelse med flytning.
Jeg har følgende spørgsmål:
Er det lovligt at de har pålagt et flyttegebyr (både for vand og varme) selvom det er et ordinært forbrugsregnskab?
Jeg modtog opgørelsen den 3/10-2012 med et indbetaling til den 23/10-2012. Gælder tidligste indbetalings fris på minimum 1 måned efter modtagelse af forbrugsregnskabet også hvis man har fraflyttet lejligheden i regnskabsperioden?Med venlig hilsen
Grete Oll -
11. oktober 2012 kl. 16:03 #12361
Jakob Lindberg
Moderator1) Jeg mener ikke, at I kan pålægges flyttegebyr, hvis I er flyttet på samme tidspunkt, som den ordinære aflæsning af målerne alligevel skal ske.
2) Nej 1-måneds reglen gælder ikke ved fraflytning. Der står i almenlejeloven “Fraflytter lejeren, skal tillægsbetaling senest betales på fraflytningsdagen.” Boligselskabets betalingsfrist er derfor OK.
Med venlig hilsen, Jakob Lindberg
-
-
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.