bevare bytteret ved genhusning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen bevare bytteret ved genhusning

• Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
      Jette Dam
      Medlem

Hejsa – jeg er permanent genhuset grundet skimmelsvamp i socialt boligbyggeri. Jeg fik en meget dårligere lejlighed, et værelse mindre, ingen altan og i belastet kvarter.
      Jeg blev lovet at jeg bevarede min interne anciennitet og at jeg kunne bytte uden de 3 års “karenstid”. Nu har jeg fundet en at bytte med og nu nægter selskabet at jeg kan bytte. Eller rettere det skal tages op først i boligudvalg og måske også i organisationsbestyrelsen. Kan det virkelig passe at man er stavnsbundet i 3 år, efter tvungen genhusning? Og har jeg muligheder for at anke et nej, i fald det bliver det?

Jakob Lindberg
      Moderator

Efter ordlyden af almenlejelovens § 69 er du “stavnsbundet i 3 år”. Men det gælder ikke, hvis der foreligger en aftale, som den du beskriver.

Du skal henholde dig til det du er blevet lovet. Hvis de nægter, kan du indbringe sagen for beboerklagenævnet. hvis du ikke får medhold i beboerklagenævnet, kan du anke afgørelsen til boligretten.

Meld dig ind i en lejerforening fog få bistand i sagen.

Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.