Vandskade og skimmelsvamp

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19605
      maluni
      Deltager

      Hej jeg har en række spørgsmål og har også tænkt mig at præcisere nogenlunde hvad der er sket.

      Jeg har får 2 måneder siden skrevet til min udlejer ang. Skimmelsvamp bag min bruseneiche, han svarer så at jeg skal sprøjte med rodalon og der gør jeg i 2 ugers tid. Den 1. December siger jeg det er blevet værre og at der er kommet mere, meget mer. Han kommer først den 18 december 2020. med hans egne håndværkere og elektrikere. De siger at det er pga mangel af afkalkning af blandingsbatteriet, hvor jeg så siger at det har jeg gjort og har taget billeder af det 2 dage inden hvor det var rent. Den 28 december fjerner de bruseniechen og kræver 500 kr pga blandings batteriet og ser at gulvet er råddnet og at der er en vandskade. gulvet er rådnet helt hen til håndvasken hvor de så fjerner hele mit køkken og bruseneiche. Det betyder for mig jeg ik har bad fra den 28. december og et midlertidligt køkken de sætter op dagen efter. Jeg bliver ringet op samme dag og de snakker om genhusning og ikke om at jeg kan blive syg eller jeg får tilbagebetaling af den måned. Den 4 Januar bliver jeg ringet op af hans forsikring igen og de siger jeg skal have fat i min forsikring og melde skaden og nævne dem og deres telefon numre. Fra den dato har jeg fået af vide jeg skal genhuses men der er stadig ik sket noget. Jeg tog kampen op sagde jeg nægter at betale for januar da jeg ik kan bo i en så klam lejlighed når alle mine køkken redskaber står i stuen og de nye redska

    • #19623
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Din sag er for kompliceret til at jeg kan råde dig ordentligt her i brevkassen.
      Men du skal melde sagen til Kalundborg Kommune, som har pligt til at gribe ind i sager om skimmelsvamp. For det første kan kommunen sørge for, at der bliver lavet en sagkyndig undersøgelse af boligen.
      For det andet har kommunen myndighed til at gennemtvinge, at du bliver genhuset og at boligselskabet foretager en professionel skimmelsvamprenovering af lejligheden.
      Skriv til kommunen og attestér brevet til kommunaldirektøren. Anmod kommunen om at gribe ind i henhold til “VEJLEDNING nr 47 af 27/06/2008” (Vejledning om kommunernes mulighed for at gribe ind over for fugt og skimmelsvamp i boliger og opholdsrum)

      Med venlig hilsen Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.