udskiftning af hårde hvidevarer

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen udskiftning af hårde hvidevarer

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19093
      lesmeister21
      Deltager

      Hej jeg har nu boet til leje i ca 3,5 år. Da jeg flyttede ind var der et el/gas komfur, køleskab og opvaskemaskine.

      alle 3 dele havde nogle år på bagen, og nu er de begyndt at skrænte. Der står i kontrakten at disse tilhører udlejer. Men at lejer/mig har pligt til at vedligeholde disse.

      Men, hvis de helt skal udskiftes fordi de ikke kan repareres, så er det vel udlejer der skal have den udgift når disse ting tilhører hende?

      Jeg vil gerne vide om det er udlejer der skal købe nyt hvis jeg kan “bevise” at disse ting ikke kan repareres, eller at reparation vil koste mere end at købe nyt?

      mvh
      Elsebeth Lesmeister

    • #19102
      Jakob Lindberg
      Moderator

      ! Hej Elsebeth
      Efter ændringen af den private lejelov, der trådte i kraft den 1. juli 2015, er det udlejer, de har pligten til at vedligeholde og forny alle tekniske installationer i lejligheden. Det eneste en lejer kan pålægges at vedligeholde er en eventuel have.
      Hvis du har underskrevet lejekontrakten før denne dato, afhænger det af formuleringen i din lejekontrakt. Her kan du muligvis have påtaget dig vedligeholdelsen, men formentlig ikke fornyelsen.
      Da det er meget sandsynligt, at der er andre ugyldige vilkår i din kontrakt, vil jeg anbefale, at du melder dig ind i Amager Lejerforening og får rådgivning og bistand.

      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.