Udlejer opkræver penge 2år efter fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer opkræver penge 2år efter fraflytning

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19259
      odmand
      Deltager

      Jeg har 11/4-2019 fået en regning fra et opkrævningsfirma vedr. flytteopgørelse, fik en snak med dem og de lukkede sagen og skrev til udlejeren.
      Udlejeren skriver så en mail til mig, den 9/5-2019

      Hej Thomas

      Vi har fået besked fra Kredinor om at, du har lavet en indsigelse på den
      rykkerskrivelse der er blevet fremsendt.
      Vi kan fortælle dig og dokumentere at, den 17/1-2017 har Charlotte sendt en
      mail til dig… Den har du IKKE svaret på.
      Den 1/3-2017, er der fremsendt en flytteopgørelse, med alle bilag vedhæftet,
      samt mailen fra Charlotte. Denne har du heller ikke besvaret.
      Du valgte at fraflytte lejemålet, uden at deltage i det lovpligtige
      fraflytningssyn. Ved deltagelse i dette havde du fået tilbud fra maleren, som
      du så kunne have gjort indsigelse over.
      Ifølge fraflytningsrapporten, så er både tæpper og vinyl slidt og har pletter.
      Så derfor udskiftes disse.
      Vi har forsøgt flere gange at få fat på dig, uden held.

      At de har forsøgt at kontakte mig tror jeg ikke på!
      Jeg har aldrig fået et eneste opkald, sms, mail eller brev eller andet fra udlejeren.
      Jeg flyttede 10/1-2017, kan de kræve penge så lang tid efter???

    • #19321
      Jakob Lindberg
      Moderator

      En udlejer kan ikke opkræve istandsættelsesudgifter, når der er forløbet mere end 2 uger fra flyttesynet eller fra fraflytningsdagen. Denne frist er overskredet i dit tilfælde. Med mindre særlige omstændigheder gør sig gældende, kan udlejer ikke tvinge dig til at betale. Hvis du har betalt, kan du kræve pengene tilbage.
      Kontakt Kolding Lejerforening, som de den nærmeste lejerforening i vores organisation. Se kontaktoplysningerne i menuen, “Lejerforeninger”

      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.