Rimelig pris for istandsættelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Rimelig pris for istandsættelse

Tagget: 

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19071
      Mikethebikedk
      Deltager

      Har en søn som 01.06.2016 flyttede ind i en 1.værelses lejlighed på 31m².
      og fraflyttet igen 01.10.2018 (28 mdr.)
      Lejekontrakten ser umiddelbart fin ud, dog er der i §7 under pkt. “indflytning” tilføjet; “Er det aftalt at lejemålet ved lejerforholdets ophør ligeledes skal afleveres nyistandsat”

      Der er ved lejeforholdets ophør IKKE udarbejdet en rapport over istandsættelse.
      I §11 er der yderligere tilføjet følgende: “Lejer vil blive pålagt et gebyr for flytnings aflæsning af varme. Ved lejemålets ophør skal det lejede afleveres ryddeliggjort og rengjort og i samme stand som ved indflytning”.

      Efter udflytning 28 mdr. efter har sønnemand modtaget en “faktura” på følgende:
      Maling: kr. 10,280.-
      Gulvbelægning (gulvtæppe): kr. 5,762,-
      Ialt: kr. 16.042,-
      minus depositum kr. 9,315,-
      At betale kr. 6,727,-

      Jeg efterlyser en rimelighed i, at istandsætte 31m² med maling og gulvtæppe for kr. 16,042,- hvilket jeg mener er skudt langt over mål.

      Eller………?

      mvh
      Mikethebikedk

    • #19081
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt din søn har været lejer i alment eller privat udlejningsbyggeri, fordi der i den almene standardkontrakts § 11 ikke er mulighed for at tilføje noget.
      I den private standardkontrakt er det sædvanligt at tilføje den slags.
      Under alle omstændigheder ser flytteregningen forkert ud, og sandsynligvis skal regningen for istandsættelse reduceres væsentligt eller måske helt bortfalde.
      Dette kræver konkret sagsbehandling og det kan din søn få, hvis han melder sig ind i Haderslev Lejerforening.
      Se kontaktinformation under menuen Lejerforeninger.

      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.