Nyt gulvtæppe ved fraflytning ??

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Nyt gulvtæppe ved fraflytning ??

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18727
      AnjaViborg
      Deltager

      Min mor er i gang med at fraflytte et hus, som hun har boet i de sidste 12 år. Det er lejet af en privat udlejer, som kun har det ene lejemål.
      Min mor har som sagt boet der i 12 år, og ved indflytning er gulvtæppet ikke nævnt. Vi har en beskrivelse af huset, som er lavet 2 år tidligere, hvor gulvtæppet omtales som “næsten nyt”.
      I min mors kontrakt er der ikke nævnt noget specifikt om vedligeholdelse af gulvtæppe.
      I dag – hvor gulvtæppet er minimum 14-15 år gammelt – er det færdigt. Der er gået “stier” i det og det er meget slidt og beskidt. Kort sagt – til udskiftning.
      MEN – er det rimeligt at udlejer forlanger, at min mor skal betale et nyt gulvtæppe, når det er så gammelt ?? Kan man ikke hævde, at et gulvtæppe i en lejebolig har en levetid på x-antal år, og det derefter er en del af udlejers omkostninger at udskifte dette ??

    • #18729
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, det er ikke rimeligt at forlange, at din mor skal betale for et nyt gulvtæppe. Hvis sagen ender i Huslejenævnet vil man formentlig tage hensyn til tæppets alder, når man skal fastlægge, hvad din mor skal betale.
      Nærmere kan jeg ikke rådgive jer, da det kræver læsning af kontrakten mm.
      Jeg vil anbefale dig, at din mor bliver medlem af Randers Lejerforening og får rådgivning der
      Se:
      Randers Lejerforening

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.