Misforståelse af indlæg vedr. vedligeholdelseskonto

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Misforståelse af indlæg vedr. vedligeholdelseskonto

Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19705
      Erante
      Deltager

      Jeg var ikke klar over at der var begrænsninger i længden af indlæg, men resten må nødvendigvis med ellers går mit spørgsmål tabt. Så her er resten af nit foregåeende indlæg.

      SVAR | QUOTE #19704
      klageberettiget.
      Bedste hilsen, Jakob Lindberg

      Hej Jacob.
      Dit svar bekræfter mig i at boligselskabet ikke har ret til at bruge vedligeholdelseskontoens indestående på reparation af sætningsskader. Tak for det.
      De har desværre brugt 21.000 kr. af indestående på godt 23.000 på denne reparation og andre ting jeg ikke kunne stilles til ansvar for – og regning for maling, hvidtning, slibning og lakering har de skam fremsendt til mig. Fratrukket mit indskud og tilgodehavende fra for meget indbetalt à conto lyder regningen på 37.000+ da de har kaldt det hele mislighold.
      Grunden til manglende vedligehold var naturligvis boligselskabets fortsatte negligering af de rapporterede sætningsskader, og også det faktum at 30 omkringliggende boliger af samme type, på grund af lignende sætningsskader, blev totalrenoveret i 2005-07 og nærmeste nabohus blev totalrenoveret i 2016 efter lejers fraflytning. Jeg havde derfor al mulig grund til at formode at samme renovering ville blive min bolig til del – derfor blev vedligeholdelseskontoen heller ikke anvendt inden fraflytning.
      Jeg har altså skullet leve med sætningssskader og deraf manglende mulighed for vedligehold, har skullet betale det samme i husleje som de af mine naboer der fik deres boliger væsentligt forb

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.